اخبار و مقالات

برند سازی صنایع غذایی کشاورزی با برگزاری نمایشگاه های بین المللی
تاریخ انتشار : 1395/5/30 ساعت 09:47:35
برند سازی صنایع غذایی کشاورزی با برگزاری نمایشگاه های بین المللی


















برند سازی صنایع غذایی کشاورزی با برگزاری نمایشگاه های بین المللی
تاریخ: 1395/03/20
شماره: 5826
بازدید: 67
نماینده مردم پیرانشهر درمجلس با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های بین المللی کشاورزی با رویکرد صنایع غذایی را می توان در سال اقدام و عمل به فال نیک گرفت، گفت: حضورشرکت های خارجی و داخلی در نمایشگاه کشاورزی پاسداری از تولید داخلی و صادرات می باشد.
 
رسول خضری در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی درکشور، خاطر نشان کرد: حضور شرکت‌های داخلی در نمایشگاههای بین المللی می تواند بر بازرایابی تخصصی ،جذب مشتری،ایجاد برند و شناسنامه تجاری،تبلیغات برای محصولات داخلی و همچنین افزایش حجم مبادلات تاثیرات بسزایی داشته باشند چرا که با افزایش تبادلات تجاری می توانیم برای بسیاری از افراد درحیطه داخلی و بین المللی اشتغال زایی کنیم.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی کشاورزی یکی از ابزارهای مدرن درعلم بازاریابی مواد غذایی در جهان به شمارمی اید، یادآورشد: نمایشگاه بین المللی کشاورزی از منظر صنایع غذایی می تواند به عنوان یک بازوی اقتصادی صنعت کشاورزی را در سال اقدام وعمل به نقشه راه ترسیم شده اقتصاد مقاومتی برساند.

وی ادامه داد: بدیهی است که برگزاری نمایشگاه های صنایع غذایی در کشور باید برمبنای بها دادن به تولید داخلی و اقتصاد صادراتی عملیاتی شود زیرا برای رسیدن به بازارهای گسترده جهانی ما مستلزم حرکت به سوی اقتصاد صادراتی در صنعت کشاورزی هستیم بنابراین ما باید در راستای توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تبادل منطقی با شرکت های دانش بنیان بین المللی که در نمایشگاه بین المللی حضور پیدا می کنند داشته باشیم.

خضری، افزود: برنامه ریزی صادراتی وتوجه به سلایق مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف کشاورزی می تواند در چرخه اقتصاد کشاورزی برای ما حائز اهمیت باشد واین درحالی است که یکی از مزیت‌های برگزاری نمایشگاه های صنایع غذایی معرفی و شناسایی تواناییها و قابلیت های به روز تولید محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: با تبادل تجهیزات وفناوری در نمایشگا ه های صنایع غذایی کشاورزی می توانیم تولیدات صنایع غذایی را علاوه بر کمیت در زمینه کیفیت نیز افزایش دهیم و از همین رو باید در راستای توسعه صنایع غذایی کشاورزی سالم یا محصولات ارگانیک در چنین نمایشگاه های تلاش کرد.

خضری افزود: نمایشگاه صنایع غذایی بین‌المللی باید جهت ارائه توانمندی‌ها و بالا رفتن سطح اطلاعات دانش بنیان در صنایع کشاورزی وغذایی برگزارشود بنابراین میزان موفقیت یک نمایشگاه صنایع غذایی کشاورزی زمانی می توانند طنین انذار باشد که تولید کنند ما با ایجاد فایناس های خارجی در صنعت کشاورزی بتواند محصول را در قالب بسته بندی مناسب به ریل صدارات بفرستد .

وی با بیان اینکه برای افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید صنایع تبدیلی کاربردی را در این صنعت مولد نهادینه کنیم ،ادامه داد: با توسعه صنایع تبدیلی غذایی در بخش کشاورزی می توانیم منجر به رفع نیازمندی های بخش کشاورزی و توسعه اقتصاد صداراتی محصولات کشاورزی شویم زیرا ما با دارا بودن چهار فصل می توانیم محصولات غذایی متنوعی را روانه بازار جهانی صنایع غذایی کنیم.

خضری یادآورشد: لذا پشتیبانی از فعالیتهای بخش کشاورزی و صنایع غذایی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی سبب تقویت ارتباط بین بخش های مختلف اقتصادی و بهبود کلی وضعیت اقتصاد کشورمی شود زیرا اقتصاد کشاورزی رابطه مستقیمی باید اشتغال زایی در کشور دارد .

نماینده مردم سردشت در مجلس، تصریح کرد:بازاریابی صادراتی صنایع غذایی کشورمان با تعاملات بین الملی بر طبق فایناس های خارجی می تواند نهادینه شود اما لازمه تعاملات بین المللی در صنعت کشاورزی برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی است تا بتوانیم با بازاریابی بین المللی محصولات با کیفیت کشورمان را روانه بازار بین المللی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه نقش نمایشگاههای بین المللی در توسعه بازار و بازاریابی در سال اقدام وعمل منحصر به فرد است، گفت: حضور شرکت‌های دانش بنیان در صنایع غذایی می تواند اقتصاد کشاورزی را به طریق استانداردهای بین المللی تقویت کند.
منبع خبر: خانه ملت